رکنی: یگان‌های پایش زیست محیطی در نقاط مختلف قم تشکیل می‌شود
نوشته شده توسط : احسانی
تشریح برنامه‌های روز انس با طبیعت
رکنی: یگان‌های پایش زیست محیطی در نقاط مختلف قم تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم از اجرای برنامه‌های روز انس با طبیعت در استان قم خبر داد.

خبرگزاری فارس: رکنی: یگان‌های پایش زیست محیطی در نقاط مختلف قم تشکیل می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم، محمود علی رکنی ضمن تبریک سال تولید ملی با حمایت از کار و سرمایه ایرانی طبیعت را یکی از بزرگ‌ترین امانت‌ها و موهبت‌های  الهی دانست که خداوند در اختیار انسان قرار داده است و وظیفه همگان را حفاظت و پاسداری از آن و تقدیم آن به نسل‌های آینده اعلام کرد.

وی در ادامه به برنامه‌های مختلف و متنوع گرامی‌داشت روز طبیعت  اشاره کرد و گفت: از مهمترین برنامه‌های اداره کل در روز 13 فروردین اجرای مراسم انس با طبیعت در موزه تاریخ  طبیعی واقع در پارک شهید بنیادی است که شامل توزیع بسته‌های آموزشی و فرهنگی بین بازدیدکنندگان و مسافران نوروزی، برگزاری مسابقه نقاشی در پارک  شهید بنیادی در خصوص  حفاظت از طبیعت بین کودکان 5 تا 15 سال است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم امکان بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی توسط خانواده‌ها، برگزاری مسابقه معرفی بهترین خانواده و دوستدار طبیعت با حضور مدیر کل و  مسئولان و در محل اسکان آنها با اهداء لوح خانواده دوستدار طبیعت و جوایز ارزنده به خانواده‌های برتر را از دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

وی همچنین به توزیع بیش از 15 هزار کیسه زباله با درج شعارهای زیست محیطی در بین همشهریان،  زائران و مسافران نوروزی در مناطق طبیعی و بوستان‌ها خبر داد و افزود: علاوه بر این   بیش از  10 هزار بسته آموزشی شامل لوح فشرده طبیعت استان قم، خودکار، فولدر، بروشور و انس با طبیعت، کتب زیست محیطی، پازل و ..... در نقاط مختلف استان قم به ویژه پارک‌ها، بوستان‌ها و مناطق طبیعی استان توزیع می‌شود.

رکنی همچنین از تشکیل یگان‌های کنترل و نظارت ( پایش زیست محیطی) در نقاط مختلف استان در روز 13 فروردین شامل: پلنگ دره، منطقه کهک، قنوات،  راهجرد جعفریه و شهر مقدس قم( بوستان شهید بنیادی و بوستان علوی) به منظور جلوگیری از آسیب و صدمه به طبیعت و تخریب آن و انجام آموزش‌های لازم و توزیع بسته‌های آموزشی و فرهنگی و کیسه‌های زباله بین خانواده‌ها خبر داد.

وی در ادامه فراهم کردن تسهیلات لازم و ارائه خدمات  به زائران و مسافران به منظور استفاده از سرویس‌های بهداشتی ، آب آشامیدنی و .... در اداره کل و موزه تاریخ طبیعی و همچنین پاسگاه سر محیط بانی کهک  را از دیگر برنامه‌های روز انس با طبیعت برشمرد.





:: بازدید از این مطلب : 495
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: